လြန္ခဲ႔တဲ႔(၂)ရက္ေလာက္က က်မရဲ႕လုပ္ငန္းခြင္ထဲမွာ ၿဖစ္ပ်က္ခဲ႔တဲ႔ အၿဖစ္အပ်က္ေလးတခုပါ။ ည(၁၀)နာရီခြဲခန္႔ၿဖစ္သည္။
ဧည္႕ႀကိဳေကာင္ေတာမွာ က်မရပ္ေနစဥ္ အဂၤလိပ္လူမ်ိဳးစံုတြဲ တတြဲ ဆိုင္ထဲသို႕ဝင္လာၿပီး Reservation မလုပ္ထားေႀကာင္း၊ စားပြဲေနရာေကာင္းေကာင္းတြင္ ထိုင္ခ်င္ေႀကာင္း ေတာင္းဆိုလာသၿဖင္႔ ဧည္႔သည္သိပ္မမ်ားလွေသာ ဆိုင္၏ အလယ္ထပ္မွ ၿပတင္းေပါက္ႏွင္႔ကပ္လွ်က္စားပြဲ
ခနႀကာေတာ႔ သူတို႕မွာထားတဲ႔ ဟင္းရည္က မပူလို႕ဆိုၿပီး ၿပႆနာရွာတဲ႔အတြက္ စားဖိုမွဴးကိုေၿပာၿပီး ဟင္းရည္အသစ္ ထပ္မံခ်က္ေပးလိုက္ပါ
(၂၀၀၉)ခုႏွစ္ ကလည္း ထိုနည္းတူ ၿပႆနာတရပ္ၿဖစ္ခဲ႔ဖူးတာကို က်မၿပန္ၿပီးသတိရသြားခ်ိန္မွာေတာ႔ အဲဒီတုန္းက ၿပႆနာရွာခဲ႔တဲ႔ လင္မယားဟာလည္း ယခုၿပႆနာရွာေနတဲ႔ လင္မယားပဲဆိုတာကို
သူတို႕ေၿပာတဲ႔ စကားလံုးတိုင္းရဲ႕ “မင္းတို႕ဆိုင္က မန္ေနဂ်ာ ဘယ္သူလဲ..၊ မင္းတို႕ဆိုင္က တာဝန္ရွိသူနဲ႔
ေတြ႕ခ်င္တယ္” ဆိုတဲ႔ တူညီမႈ၊ တထပ္တည္းက်မႈမ်ားက က်မရဲ႕မွတ္ဥာဏ္ကို ႏႈိးစြလိုက္တာပါပဲ။
(၂၀၀၉)ႏွစ္တုန္းကေတာ႔ “Customers are always right” ဆိုတဲ႔ “မည္သည္႕ဧည္႕သည္ႏွင္႔မွ ထိပ္တိုက္စကားမမ်ားရ၊ ဧည္႕သည္မ်ားကို စိတ္ခ်မ္းသာေစရမည္” ဆိုတဲ႔ Hotel ႏွင္႔ Restaurant မ်ားရဲ႕ ဥပေဒအရ ၿပႆနာရွာမွန္းသိေသာ္လည္း က်မတို႕ဆိုင္က တာဝန္ရွိ မန္ေနဂ်ာမက သူတို႕ကို ပိုက္ဆံမယူပဲ အလကားေကၽြးခဲ႔ပါတယ္။
အခုတခါမွာေတာ႔ ယခင္က အစီအစဥ္အတိုင္း တေႀကာ႔ၿပန္လာတဲ႔ သူတို႕ရဲ႕အႀကံကို ႀကိဳတင္ရိပ္စားမိသြားတဲ႔ က်မဟာ က်မတို႕ကုမၸဏီမွ စားေသာက္ဆိုင္(၅)ဆိုင္ကို အုပ္ခ်ဳပ္လွ်က္ရွိေသာ အေထြေထြမန္ေနဂ်ာ(General Manager)ကို အေႀကာင္းစံုေၿပာၿပၿပီး ၿပႆနာရွာသူ ဧည္႕သည္မ်ားနဲ႕ေပးေတြ႕ေစခဲ႔ပါ
မန္ေနဂ်ာ။ ။ “မဂၤလာညေနခင္းပါ ခင္ဗ်ာ..ကၽြန္ေတာ္က ဒီဆိုင္က မန္ေနဂ်ာပါ၊ လူႀကီးမင္းတို႕ ဘာမ်ားမေက်နပ္တာရွိပါသလဲ..၊ ”
ဧည္႔သည္။ ။ “စိတ္ပ်က္စရာအလြန္ေကာင္းတဲ႔ ဒီလိုေအးစက္ေနတဲ႔ဟင္းရည္မ်ိဳးကိ
ဧည္႔သည္သည္ “ေအးစက္ေနတ႔ဲ” ဆိုသည္႔စကားလံုးကို “Frozen”ဟုသံုးႏႈံးခဲ႔သည္။
က်မတို႕ဆိုင္မွ ဟင္းလွ်ာမ်ားသည္ ဧည္႕သည္မွာသည္႔အခါမွ ခ်က္ခ်င္းခ်က္ၿပဳတ္ရေသာ ဟင္းမ်ားၿဖစ္သည္႔အတြက္ ဟင္းမ်ားမွာ အေငြ႕တေထာင္းေထာင္းထေနသည္ခ်ည္း
“Frozen” ဆိုသည္မွာ “အလြန္ေအးေသာ၊အရည္ခဲသြားေသာ”ဟု
မန္ေနဂ်ာ။ ။ “ေက်းဇူးၿပဳၿပီး လူႀကီးမင္းရဲ႕မၿဖစ္ႏိုင္တဲ႔ တိုင္ႀကားမႈကို ဒီေနရာမွာတင္ ရပ္တန္႔ေပးပါ၊ ဒီလိုစကားမ်ိဳးကို ကၽြန္ေတာ္တို႕ဆိုင္ထဲမွာ ဆက္ေၿပာဖို႕ ကၽြန္ေတာ္ခြင္႔မၿပဳပါဘူး..၊ ကၽြန္ေတာ္တို႕ဆိုင္က ဟင္းလွ်ာမ်ားရဲ႕အရည္အေသြး(
ၿပတ္သားလွသည္႔ မန္ေနဂ်ာ၏ စကားေႀကာင္႔ ထိုဧည္႕သည္မွာ ဘာမွဆက္မေၿပာေတာ႔ပဲ စကားလမ္းေႀကာင္းေၿပာင္းသြားၿပီး ညစာကို ၿငိမ္သက္စြာ ဆက္၍စားခဲ႔သည္။ ဒီတခါမွာေတာ႔ သူတို႕ထင္ထားသလို အလကားမစားရသည္႔အတြက္ မ်က္ႏွာေတာ႔ သိပ္မေကာင္း။
က်မႀကိတ္၍ၿပံဳးမိသည္။ ၿပႆနာတရပ္ကို ၿပတ္သားေသာစကားလံုးမ်ားၿဖင္႔ ရဲဝံ႕စြာေၿဖရွင္းၿပသြားေသာ က်မတို႕ကုမၸ႑ီမွ အေထြေထြမန္ေနဂ်ာအား က်မခ်ီးက်ဴးမိသည္။ ေလးစားမိသည္။
“Customers are always right”ဆိုေသာ္လည္း ဟိုတည္ႏွင္႔စားေသာက္ဆိုင္မ်ားတြ
ထိုသို႕ၿပသရာတြင္လည္း ၿပႆနာတရပ္ကို ႀကီးထြားမႈမရွိေစပဲ ၿငိမ္းခ်မ္းေသာ နည္းလမ္းမွန္ၿဖင္႔ ေၿဖရွင္းရင္း ...“ဟိုတည္ႏွင္႔ စားေသာက္ဆိုင္မ်ားသည္ အႀကံသမားမ်ားအတြက္ လွည္႔စားသမွ် ခံရသည္႔ အညံ႕ခံသူမ်ားမဟုတ္”..ဆိုသည္ကို သာဓကေပးရင္း...
မိသားစုကိုအုပ္ခ်ဳပ္ေသာမိဘမ်ား.
ေက်ာင္းသား/သူမ်ားကို အုပ္ခ်ဳပ္ေသာ ဆရာ/ဆရာမမ်ား...
ဝန္ထမ္းမ်ားကို အုပ္ခ်ဳပ္ေသာ အထက္လူႀကီးမ်ားသည္ နည္းလမ္းေပါင္းစံုၿဖင္႔ ေအာက္လက္ငယ္သားမ်ားကို အုပ္ခ်ဳပ္လွ်က္ရွိပါသည္။
က်မတို႕စားေသာက္ဆိုင္တြင္လည္း အုပ္ခ်ဳပ္မႈအဆင္႔ဆင္႔ရွိသည္။ တခါတေလ လိုက္ေလွ်ာမႈ၊ အေရာဝင္မႈမ်ားကို အခြင္႔အေရးယူၿပီး ကန္းတက္ခ်င္ေသာဝန္ထမ္းမ်ား၊ လုပ္ငန္းေနရာေက်ာ္၍ စည္းေက်ာ္ပတ္သက္လာေသာ ဝန္ထမ္းမ်ား၊ Senior ဟုေခၚေသာ ရာထူး၊ အသက္၊ ဝါ၊ စသည္တို႕ကို ေလးစားမႈမရွိပဲ ေၿခရာတိုင္း လာေသာဝန္ထမ္းမ်ားလည္း ရွိပါသည္။
ထိုသို႕ေသာ သူမ်ားကို အုပ္ခ်ဳပ္သူမ်ားမွ ေၿပာဆိုဆက္ဆံပံုမ်ား ေၿပာင္းလဲၿ
က်မ၏ လုပ္ငန္းခြင္တြင္လည္း ထိုသို႕ေသာဝန္ထမ္းတခ်ိဳ႕ကို က်မအေပၚ ရိုေသမႈ၊ ေလးစားမႈရွိေစရန္ နည္းမ်ိဳးစံုၿဖင္႔ ထိန္းခ်ဳပ္ကိုင္တြယ္ရသည္။
က်မကေတာ႔ လက္ေအာက္ငယ္သား ဝန္ထမ္းမ်ားကို အၿပံဳးမပ်က္ အုပ္ခ်ဳပ္ေလ႔ရွိပါတယ္..။ အဲဒီအၿပံဳးေတြထဲမွာပဲ အဓိပၸါယ္ေပါင္းမ်ားစြာရွိေနခဲ႔
က်မေရးခဲ႔ဖူးတဲ႔ “ၿပံဳးေနရင္ သတိထား”..ဆိုတဲ႔ ေဆာင္းပါးထဲကလိုေပါ႔....
အုပ္ခ်ဳပ္သူဆိုတာ...
အနစ္နာခံတတ္သူ..
ေၿပာရဲဆိုရဲသူ...
မွ်တစြာေတြးေခၚဆံုးၿဖတ္တတ္သူ...
ၿပႆနာတရပ္ကို ရန္မမ်ား၊ အခ်င္းမပြားပဲ ပညာပါပါႏွင္႔ေၿဖရွင္းတတ္သူ...
Experience အၿပည္႕ရွိသူ...ဆိုတာ...
တင္ၿပရင္း...က်မအလုပ္လုပ္ေသာ ကုမၸ႑ီမွ စားေသာက္ဆိုင္(၅)ဆိုင္ကို အုပ္ခ်ဳပ္ေသာ အုပ္ခ်ဳပ္သူ အေထြေထြမန္ေနဂ်ာ ၊ “ President of the Cyprus Chefs Association ”ၿဖစ္သူ၊ က်မေလးစားရေသာ Mr. Yiannakis Agapiou ၏ အေႀကာင္းကို တေစ႔တေစာင္းေဖာ္ၿပလိုက္ရပါသည္။
*(သူ၏အေႀကာင္းကို ပိုသိခ်င္ပါက Google search တြင္ Yiannakis Agapiou ဟုရိုက္ႏွိပ္၍ ႀကည္႔ရႈႏိုင္ပါသည္။)
18 comments:
ဟုတ္တယ္..ျပႆနာတစ္ခုကို အခ်င္းမပြားေစပဲ ရွင္တတ္တာဟာ သိပ္ကိုပညာပါး၀သလို အေတြ႕အၾကံဳေကာင္းလည္းလိုတယ္..... ကၽြန္ေတာ္အလုပ္လုပ္ခဲ့စဥ္က ဒီေနရာမွာ သိပ္လိုခဲ့တယ္.... း)))
ခင္မင္တဲ့
ေန၀သန္
ဟုတ္ပါ့ ကတ္စတမ္မာဟာ အျမဲမွန္တယ္ဆိုတာ အမလည္း လက္မခံဘူး၊ ဒါနဲ႔ပဲ သူတို႔က သိတ္အခြင့္ေကာင္းယူတယ္၊ ညီမရဲ႕ မွတ္မိေနတဲ့ ဉာဏ္ရည္ နဲ႔ မန္ေနဂ်ာရဲ႕ အကင္းပါးပါးနဲ႔ ကိုင္တြယ္ ေျဖ႐ွင္းပံုကို သေဘာက်တယ္...
ေတာ္လိုက္တာ..ဘေက်ာက္တရုပ္ဆိုင္မွာ လုပ္တုန္းက တရုပ္ မန္ေနဂ်ာက အျမဲအေလ်ာ့ေပးတာ..အူယားေနတာပဲ..
ခက္တာက သူကအလည္လာျပီး အေမရိကမ်ာ ခိုးေနတဲ့တရုပ္ဆိုေတာ့ ေၾကာက္တာလဲပါမွာေပါ့ေလ..
ကိုယ္မွန္ေနရင္ ဘယ္သူ႔ကိုမွ ေၾကာက္စရာမလိုဘူးဆိုတဲ႔ အဓိပၸါယ္ပဲေပါ႔ေနာ္။
အဲ့လို အထက္လူၾကီးရဲ့ လက္ေအာက္မွာ အလုပ္လုပ္ရတာ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ယံုၾကည္စိတ္ခ်မႈရွိတာေပါ့ေနာ္ ေလးစားစရာပါ ။
ျပသနာကိုေအးေဆးမွန္ကန္စြာေျဖရွင္းနိုင္တာ
လည္း..အရည္အခ်င္းေကာင္းတခုပါဘဲ..
လူတိုင္းကေတာ႔ ျပႆနာေတြ ၾကံဳဖူးတာပါပဲ။ ေျဖရွင္းပံုဆိုတာကလည္း အေျခအေနေပၚ မူတည္ျပီး ကြဲလြဲၾကတာပါပဲ။ အခု ေျဖရွင္းတာက မွန္ကန္တဲ႔ ေျဖရွင္းမႈ တစ္ရပ္ပါ။
ပို႔စ္ အသစ္ေလးလာဖတ္သြားပါတယ္ နတ္သမီးေရ ..... နတ္သမီးတို႔ မန္ေနဂ်ာက မ်က္ႏွာႀကီးရာဟင္းဖတ္ပါတဲ႔ မန္ေနဂ်ာမ်ဳိးမဟုတ္ပဲ အမွန္တရားဖက္က ရဲရဲရပ္တည္ရဲတဲ႔အတြက္ congratulation လို႔ေျပာေပးပါေနာ္ ...............
နတ္သာမီးေရ႕........
ေကာင္းပါ့ဗ်ာ.......။
အဲ့ဒီလို စဥ္းစားေျဖ႐ွင္းတတ္တဲ့ မန္ေနဂ်ာနဲ႔ အလုပ္လုပ္ရတာ နတ္သာမီးတို႔ ကံေကာင္းတယ္......။ ပညာရတာကိုဆိုလိုတာပါဗ်ာ.........။
(ကိုဏီးဆိုရင္ေတာ့ အဲ့ဂလို ကာစတမ္မာကို ေယာင္းမနဲ႔ ေဒါင္ခနဲေနေအာင္ ပိတ္ေခါက္ပစ္မိမလားမသိဘူး....ဟိဟိ...း))
ခင္မင္ျခင္းအားျဖင့္.......
ဏီလင္းညိဳ
မန္ေနဂ်ာေကာင္း အုပ္ခ်ဳပ္သူေကာင္းျဖစ္ဖို႕ မလြယ္ဘူးေနာ္ မွ်ေ၀ေပးတာ ေက်းဇူး
ခင္မင္စြာျဖင့္
seesein
ြဂြတ္တယ္...နတ္သမီး ေတာ္တယ္....
ခင္တဲ႔
မိုုးေငြ႔
ဟုတ္တယ္. အုပ္ခ်ဳပ္သူ ဆိုတာ တင္းလြန္းရင္လည္း မေကာင္း၊ ေပ်ာ့လြန္းရင္လည္း မေကာင္း.. နည္းပရိယာယ္ လည္း ရွိမွ ျဖစ္မွာ ေနာ္..
သည္းခံ ဂ်ီးေတာ္ ... ခႏၱီပါရမီဆိုတာ ျဖည့္ေကာင္းတယ္ ..
ဒီလိုမ်ိဳး အလုပ္ခြင္ထဲက စိတ္ဝင္စားစရာ အေၾကာင္းေလးေတြ ဖတ္ရတာ ႀကိဳက္ပါတယ္။
အျဖဴေရာင္ ဘေလာ့ဂ္နဲ႔ ကြ်န္ေတာ့္ဘေလာ့ဂ္က သက္တန္းမကြာလွဘူး။ ကြ်န္ေတာ္က ေရးတခ်က္ မေရးတခ်က္ျဖစ္ေနခ်ိန္မွာ။ အျဖဴေရာင္ဘေလာ့ဂ္က ေတာ္ေတာ္ကို ျပည့္စံုလွပတဲ႔ ဘေလာ့ဂ္ျဖစ္ေနၿပီ။ ဝမ္းသာပါတယ္။
အေတြ႕ အႀကံဳေပါ့ေလ..။ ပညာယူရတာေပါ့။
စားသုံးသူဟာ အၿမဲမွန္တယ္ဆုိေပမဲ့ အက်ဳိးအေၾကာင္းကို ဆင္ျခင္ႏုိင္စြမ္းရွိၿပီး အခုလုိမ်ဳိး သမာသမတ္ရွိတဲ့အထက္လူႀကီးရဲ႕ လက္ေအာက္မွာ အလုပ္လုပ္ခြင့္ရတာ ကံေကာင္းတယ္ေနာ္ အမ...
ေပ်ာ္ရႊင္ပါေစ
အမတို ့မန္ေနဂ်ာက ေတာ္လုိက္တာ..အဲ့လို ေခါင္းေဆာင္ရဲ့ လက္ေအာက္မွာ အလုပ္လုပ္ရတဲ့ အမ တုိ ့လည္း ကံေကာင္းတယ္.. ကုိယ့္ဘက္က မွန္ရင္ ဘာမွ ေၾကာက္စရာမလိုဘူး ဆုိတာကို အမ မန္ေနဂ်ာက သက္ေသျပလို္ကတာပဲေနာ္.. :)
ကိုယ္မွန္ရင္ေၾကာက္စရာမလိုပါဘူးတ့ဲ..
ကိုယ္မမွန္လို႔ေၾကာင္ေနၾကတာေနာ္..
ခ်စ္တဲ့
သဒၶါ
Post a Comment